CNRED a organizat cea de a IV-a sesiune de instruiri din acest an a utilizatorilor IMI

Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor a organizat, în perioada 18-20 septembrie a.c., la Academia de Studii Economice din București o nouă serie de sesiuni de instruire dedicate utilizatorilor Sistemului de Informare al Pieței Interne (IMI).

Sistemul IMI, dezvoltat de Comisia Europeană pentru facilitarea schimbului de informații între autoritățile statelor membre implicate în punerea în practică a legislației UE, este utilizat în prezent în România de către instituții de învăţământ superior, Inspectorate Școlare Judeţene, Agenții Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, Agenții Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, Direcții de Sănătate Publică Județene, autorități competente pentru profesii reglementate și alte autorități relevante în domeniul calificărilor profesionale.

Cea de a IV-a sesiune de instruiri din acest an a fost deschisă de către reprezentanți ai Comisiei Europene și ai Autorității pentru Digitalizarea României, utilizatorii IMI din România fiind informați cu privire la cele mai recente instrumente legislative europene privind facilitarea liberei circulații a profesioniștilor între statele membre: aplicarea Directivei privind realizarea testului de proporționalitate de către autoritățile competente pentru profesii reglementate și implementarea Regulamentului privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor pentru a armoniza la nivel european simplificarea administrativă a serviciilor publice. La rândul său, reprezentantul Inspectoratului General pentru Imigrări a furnizat informații cu privire la tipurile de documente și drepturile pe care le dobândesc cetățenii străini care vor să studieze sau să lucreze pe teritoriul României.

Instruirea utilizatorilor IMI a continuat în următoarele zile cu prezentări și demonstrații practice realizate de reprezentanții CNRED, în rolul de coordonatori IMI de arie legislativă: de la accesarea Sistemului IMI și actualizarea datelor din IMI pentru autoritate și utilizatori, prezentarea unui ghid practic și exemple pentru schimbul de informații între autorități, notificări IMI, registre electronice și gestionarea alertelor privind profesioniștii de către autorități, până la integrarea Bazei de date privind profesiile reglementate (RegProf) în Sistemul IMI și gestionarea aplicațiilor electronice pentru emiterea Cardului Profesional European, până în prezent, pentru 5 profesii (asistent medical generalist, farmacist, fizioterapeut, ghid montan și agent imobiliar).

Data publicării: 20.09.2024

Loading