Seminar de informare: Cartea albă – Protocol de evaluare privind procedurile alternative de admitere a refugiaților fără documente de studii
Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor a organizat, în data de 21 noiembrie a.c., un seminar online pentru prezentarea Cărții Albe – Protocol de evaluare privind Procedurile alternative de admitere a refugiaților care dețin calificări insuficient documentate, elaborată în cadrul proiectului EQUAL (European Qualifications – Refugees and Recognition), nr. 101101707, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3.
Evenimentul a reunit reprezentanții instituțiilor de învățământ superior din România și partenerii din proiect, facilitând schimbul de informații privind Protocolul pentru proceduri alternative de evaluare, respectiv etapele acestuia: furnizarea de informații, colectarea de informații, identificarea calificărilor, criterii de evaluare, evaluare competențe, plan de dezvolare profesională.
Dezbaterile din cadrul seminarului au contribuit la clarificarea modului de utilizare a unor instrumente ce pot fi aplicate în evaluarea calificărilor insuficient documentate de persoanele cu statut de refugiat. Cu acest prilej, reprezentanții universităților au împărtășit experiențele proprii și au subliniat importanța colaborării constante cu Centrele ENIC-NARIC și adoptarea de bune practici la nivel european pentru a asigura accesul echitabil la educație pentru refugiați.
Din perspectiva celor de mai sus, seminarul a reiterat importanța promovării incluziunii sociale și educaționale a persoanelor refugiate, prin consolidarea cooperării între autorități și universități.
*
Proiectul EQUAL, care se bazează pe experiențele din proiectele anterioare – Toolkit, REACT și ARENA, a fost inițiat de Centrul ENIC-NARIC Norvegia pentru a sprijini Centrele de recunoaștere ENIC-NARIC din România, Lituania și Polonia, să implementeze articolul VII din Convenția de recunoaștere de la Lisabona, care prevede admiterea la studii a persoanelor cu statut de refugiat în cazurile în care acestea prezintă calificări parțial documentate sau nedocumentate.
Pentru mai multe informații, accesați – https://hkdir.no/en/equal
Data publicării: 22.11.2024
Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor a organizat, în data de 21 noiembrie a.c., un seminar online pentru prezentarea Cărții Albe – Protocol de evaluare privind Procedurile alternative de admitere a refugiaților care dețin calificări insuficient documentate, elaborată în cadrul proiectului EQUAL (European Qualifications – Refugees and Recognition), nr. 101101707, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3.
Evenimentul a reunit reprezentanții instituțiilor de învățământ superior din România și partenerii din proiect, facilitând schimbul de informații privind Protocolul pentru proceduri alternative de evaluare, respectiv etapele acestuia: furnizarea de informații, colectarea de informații, identificarea calificărilor, criterii de evaluare, evaluare competențe, plan de dezvolare profesională.
Dezbaterile din cadrul seminarului au contribuit la clarificarea modului de utilizare a unor instrumente ce pot fi aplicate în evaluarea calificărilor insuficient documentate de persoanele cu statut de refugiat. Cu acest prilej, reprezentanții universităților au împărtășit experiențele proprii și au subliniat importanța colaborării constante cu Centrele ENIC-NARIC și adoptarea de bune practici la nivel european pentru a asigura accesul echitabil la educație pentru refugiați.
Din perspectiva celor de mai sus, seminarul a reiterat importanța promovării incluziunii sociale și educaționale a persoanelor refugiate, prin consolidarea cooperării între autorități și universități.
*
Proiectul EQUAL, care se bazează pe experiențele din proiectele anterioare – Toolkit, REACT și ARENA, a fost inițiat de Centrul ENIC-NARIC Norvegia pentru a sprijini Centrele de recunoaștere ENIC-NARIC din România, Lituania și Polonia, să implementeze articolul VII din Convenția de recunoaștere de la Lisabona, care prevede admiterea la studii a persoanelor cu statut de refugiat în cazurile în care acestea prezintă calificări parțial documentate sau nedocumentate.
Pentru mai multe informații, accesați – https://hkdir.no/en/equal