Newsletter decembrie 2024
S-a deschis Apelul de proiecte finanțate în cadrul programului Erasmus+ 2025 !
Comisia Europeană a lansat cererea de proiecte Erasmus+ pentru anul 2025, anunțând un buget de aproximativ 5 miliarde de euro pentru sprijinirea mobilităților și cooperării în educație, formare, tineret și sport. În comparație cu anul precedent, bugetul alocat pentru 2025 prezintă o creștere de 6,5%.
CNRED a participat la conferința finală a proiectului EQUAL
În data de 03 decembrie a.c., s-a desfășurat, la Bruxelles, conferința finală a proiectului EQUAL (European Qualifications – Refugees and Recognition), nr. 101101707, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC-NARIC, în care România este partener alături de Norvegia, Italia, Polonia, Lituania.
Proiecte europene, rezultat al cooperării cu mediul academic din România
Pe parcursul anului 2024 CNRED a continuat, în colaborare cu instituțiile de învățământ superior din România, implementarea proiectelor finanțate prin programul ERASMUS+, în cadrul apelului de proiecte ERASMUS-EDU-2022-acțiunea 3, dedicat centrelor ENIC-NARIC.
Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor vă urează Sărbători Fericite!
CNRED mulțumește tuturor colaboratorilor, autorități publice, instituții de învățământ superior și organisme profesionale și vă urează Sărbători Fericite!
S-a deschis Apelul de proiecte finanțate în cadrul programului Erasmus+ 2025 !
Comisia Europeană a lansat cererea de proiecte Erasmus+ pentru anul 2025, anunțând un buget de aproximativ 5 miliarde de euro pentru sprijinirea mobilităților și cooperării în educație, formare, tineret și sport. În comparație cu anul precedent, bugetul alocat pentru 2025 prezintă o creștere de 6,5%.
Urmărind prioritățile consacrate în programul Erasmus+ pentru perioada 2021-2027, apelul de finanțare aferent anului 2025 acordă o atenție deosebită proiectelor orientate spre promovarea incluziunii sociale, digitalizării, tranziției verzi și participării tinerilor la viața democratică.
Pentru informații complete privind apelul de proiecte, accesați https://erasmus-plus.ec.europa.eu/news/2025-erasmus-call-for-funding-now-open.
*
De la lansarea în anul 1987 și până în prezent, programul Erasmus+ a adunat peste 16 milioane de beneficiari. Acesta continuă să se dezvolte, facilitând accesul și incluziunea persoanelor cu posibilități limitate, în concordanță cu obiectivele asumate la nivel european privind creșterea mobilității și participării tinerilor, în special celor proveniți din medii vulnerabile și grupuri subreprezentate.
CNRED a participat la conferința finală a proiectului EQUAL
În data de 03 decembrie a.c., s-a desfășurat, la Bruxelles, conferința finală a proiectului EQUAL (European Qualifications – Refugees and Recognition), nr. 101101707, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC-NARIC, în care România este partener alături de Norvegia, Italia, Polonia, Lituania.
Evenimentul, organizat de ENIC-NARIC Norvegia, a reunit experți în domeniul recunoașterii calificărilor din rețeaua ENIC-NARIC și din învățământul superior, la care s-au alăturat UNESCO, Consiliul Europei și OCDE pentru a discuta principalele provocări în recunoașterea calificărilor deținute de refugiați și care nu pot fi dovedite cu acte de studii, precum și proceduri și instrumente ce pot fi implementate pentru a crea și asigura refugiaților oportunități de studii și muncă.
Cu prilejul acestei conferințe, CNRED a prezentat Cartea Albă – Protocol de evaluare privind Procedurile alternative de admitere a refugiaților care dețin calificări insuficient documentate, document elaborat în cadrul proiectului EQUAL cu contribuția partenerilor din proiect și a instituțiilor de învățământ superior din România. Protocolul se adresează universităților și pune la dispoziția acestora o serie de instrumente și metode ce pot fi utilizate în evaluarea calificărilor deținute de refugiați, precum: furnizarea de informații, colectarea de informații, identificarea calificărilor, criterii de evaluare, fiind avute în vedere, totodată, evaluarea competențelor și planul de dezvoltare profesională.
Pentru mai multe informații, accesați – https://hkdir.no/en/equal
Proiecte europene, rezultat al cooperării cu mediul academic din România
Pe parcursul anului 2024 CNRED a continuat, în colaborare cu instituțiile de învățământ superior din România, implementarea proiectelor finanțate prin programul ERASMUS+, în cadrul apelului de proiecte ERASMUS-EDU-2022-acțiunea 3, dedicat centrelor ENIC-NARIC.
În calitate de partener, împreună cu alte Centre omoloage europene, CNRED a derulat o serie de proiecte prin care s-a urmărit alinierea la politicile europene și îndeplinirea angajamentelor asumate la nivelul Spațiului European al Educației și Spațiului European al Învățământului Superior în domeniul recunoașterii calificărilor și internaționalizării învățământului superior:
Proiectul ARAQUA – Road to Automatic Recognition of Higher Education Access Qualifications
Principalele rezultate ale proiectului ARAQUA constau în maparea calificărilor ce permit accesul în învățământul superior și elaborarea unui set de recomandări pentru Centrele ENIC-NARIC și pentru instituțiile de învățământ superior din România care să faciliteze recunoașterea automată între state a acestor calificări.
Pentru mai multe informații, consultați https://aic.lv/en/par-aic/projects/araqua
Proiectul EQUAL: European Qualifications – Refugees and Recognition 4
Implementat în contextul amplificării crizelor umanitare pe glob, proiectul EUQAL a venit în întâmpinarea nevoilor refugiaților care nu dețin suficiente documente pentru a-și dovedi calificările. Prin rezultatele obținute – dezvoltarea infrastructurii europene de Resurse Educaționale Deschise privind recunoașterea calificărilor refugiaților fără acte în scopul continuării studiilor și elaborarea „Protocolului de evaluare privind Procedurile alternative de admitere a refugiaților care dețin calificări insuficient documentate”, proiectul aduce o contribuție valoroasă la armonizarea procedurilor și practicilor de recunoaștere la nivel european și sprijină centrele NARIC și universitățile să gestioneze eficient integrarea refugiaților.
Pentru mai multe informații, consultați https://hkdir.no/en/equal
Proiectul OCTRA 2 – Online course catalogues and databases for transparency and recognition 2
Prin proiectul OCTRA 2, statele partenere în proiect au continuat activitățile proiectului OCTRA (2020-2022), propunându-și să exploreze rolul cataloagelor de cursuri online ale instituțiilor de învățământ superior, cu accent pe micro-certificări. Rezultatele proiectului servesc, pe termen lung, la dezvoltarea unor mecanisme durabile menite să sprijine instituțiile de învățământ superior în furnizarea de informații fiabile pentru recunoașterea calificărilor din învățământul superior, inclusiv micro-certificările care în viitor pot conduce la recunoașterea automată a calificărilor din învățământul superior.
Rezultatele și impactul acestora contribuie semnificativ la construirea unui cadru european al recunoașterii calificărilor unitar, accesibil, just și echitabil, deschizând calea spre noi inițiative menite să răspundă provocărilor și evoluțiilor globale ce se reflectă în dinamica mediului educațional.
Pentru mai multe informații, consultați https://aic.lv/en/par-aic/projects/octra-2
*
Proiectele derulate de centrele ENIC-NARIC pot fi consultate accesând broșura informativă de la acest link.