Newsletter noiembrie 2024
O nouă platformă optimizată pentru Legitimația europeană de student (ESC)
Nouă platformă digitală ESC Router (ESC-R) a fost dezvoltată cu scopul de a facilita emiterea legitimației europene de student de către instituțiile de învățământ superior și de a facilita studenților aflați în mobilități academice să își valideze mai simplu și mai rapid statutul pentru a avea acces la serviciile oferite la nivel european.
Ziua Educației pentru Climă 2024
În data de 28 noiembrie a.c. va avea loc evenimentul anual emblematic al comunității Ziua Educației pentru Climă 2024: „Reziliența la climă-Pregătirea pentru viitor”.
CNRED a participat la conferința finală a proiectului OCTRA 2
În data de 17 octombrie a.c., s-a desfășurat, la Riga, Letonia, conferința finală a proiectului OCTRA 2 – Online course catalogues and databases for transparency and recognition 2, nr. 101101695, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC/NARIC, în care România este partener alături de Letonia, Polonia, Irlanda, Bulgaria, Armenia, Bosnia și Herțegovina.
Seminar de informare: Cartea albă – Protocol de evaluare privind procedurile alternative de admitere a refugiaților fără documente de studii
Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor a organizat, în data de 21 noiembrie a.c., un seminar online pentru prezentarea Cărții Albe – Protocol de evaluare privind Procedurile alternative de admitere a refugiaților care dețin calificări insuficient documentate, elaborată în cadrul proiectului EQUAL (European Qualifications – Refugees and Recognition), nr. 101101707, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3.
O nouă platformă optimizată pentru Legitimația europeană de student (ESC)
Nouă platformă digitală ESC Router (ESC-R) a fost dezvoltată cu scopul de a facilita emiterea legitimației europene de student de către instituțiile de învățământ superior și de a facilita studenților aflați în mobilități academice să își valideze mai simplu și mai rapid statutul pentru a avea acces la serviciile oferite la nivel european.
Prin utilizarea infrastructurii cloud a Comisiei Europene, ESC-R aduce beneficii importante privind securitatea datelor, nivelul de scalabilitate și modul de operare, îmbunătățind substanțial experiența utilizatorilor.
Nouă platformă contribuie la atingerea obiectivelor afirmate în Recomandarea Consiliului „Europa în mișcare” care își propune stimularea mobilităților studențești, astfel încât, până în 2030, cel puțin 23% din absolvenții de învățământ superior din Europa să beneficieze de o experiență educațională în străinătate.
ESC Router a fost lansată pe 23 octombrie 2024 și este disponibilă pentru înregistrare.
Pentru mai multe informații, consultați: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/news/new-enhanced-digital-platform-for-the-european-student-card
Ziua Educației pentru Climă 2024
În data de 28 noiembrie a.c. va avea loc evenimentul anual emblematic al comunității Ziua Educației pentru Climă 2024: „Reziliența la climă-Pregătirea pentru viitor”.
În timpul acestui eveniment online, veți putea să participați la discuții informative, să vizionați prezentări inspiraționale și să vă implicați în dezbateri politice și acțiuni comunitare. Înregistrarea la acest eveniment vă va oferi, de asemenea, oportunitatea de a participa la o sesiune de networking online.
Cele 7 sesiuni interactive se vor desfășura în următoarea ordine:
1. Sunteți curios despre cum evoluează sistemele de educație și formare în UE? Obțineți cele mai recente informații de la Monitorul educației și formării 2024 și discutați constatările, implicațiile politicilor și strategiile de învățare.
2. Vă simțiți singur în educația climatică? Conectați-vă cu colegii în legătură cu rezolvarea provocărilor și colaborați la noi soluții pentru comunitate și acțiunile acesteia în timpul Comunității Agora.
3. Vă interesează politicile și cercetările în jurul transformării educației ecologice? Examinați COP29 împreună cu părțile interesate și educatorii pentru a înțelege impactul acesteia.
4. Aveți nevoie de inspirație pentru cum să implementați acțiuni de educație ecologică? Aflați cum comunitățile de învățare globale și locale sunt pionieri în practicile educaționale durabile.
5. Axat pe dezvoltarea competențelor ecologice? Vă așteaptă o serie de scenarii concrete de învățare arondate Cadrului european de competențe privind durabilitatea.
6. Doriți să aflați despre inițiativele de educație climatică bazate pe știință? Descoperiți exemple ale comunității selectate și poveștile lor despre ceea ce fac în practică.
7. Doriți să cunoașteți recomandările tinerilor privind Inteligența artificială și schimbările climatice? Alăturați-vă sesiunii Youth Climate Lab pentru a descoperi un scenariu de învățare și recomandări practice.
Evenimentul este deschis oricărei persoane pasionate de tranziția verde și dezvoltarea durabilă, inclusiv: cursanți de toate vârstele și nivelurile de învățare, educatori și formatori, reprezentanţi instituţionali, profesioniști din industrie, organizații neguvernamentale.
Ziua Educației pentru Climă de anul acesta va fi disponibilă prin stream live și veți putea interacționa în timpul sesiunilor folosind Slido, iar înregistrarea este deschisă inclusiv în data de 27 noiembrie 2024.
Pentru mai multe informații, accesați: Education for Climate Day 2024: “Climate Resilience – Preparing for the Future” – European Education Area
CNRED a participat la conferința finală a proiectului OCTRA 2
În data de 17 octombrie a.c., s-a desfășurat, la Riga, Letonia, conferința finală a proiectului OCTRA 2 – Online course catalogues and databases for transparency and recognition 2, nr. 101101695, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC/NARIC, în care România este partener alături de Letonia, Polonia, Irlanda, Bulgaria, Armenia, Bosnia și Herțegovina.
Evenimentul, găzduit de ENIC-NARIC Letonia, a reunit experți în domeniul recunoașterii calificărilor din rețeaua ENIC-NARIC și din învățământul superior, precum și ai Asociației Europene pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior pentru a marca o etapă importantă în explorarea rolului cataloagelor de cursuri online elaborate de instituțiile de învățământ superior, cu accent pe micro-certificări.
Promovând obiectivele Spațiului European al Învățământului Superior, proiectul oferă un instrument pe termen lung: linii directoare/recomandări instituțiilor de învățământ superior în furnizarea de informații fiabile pentru recunoașterea calificărilor din învățământul superior, inclusiv micro-certificările care în viitor pot conduce la recunoașterea automată a calificărilor din învățământul superior.
Pentru mai multe informații, accesați – https://aic.lv/en/par-aic/projects/octra-2
Seminar de informare: Cartea albă – Protocol de evaluare privind procedurile alternative de admitere a refugiaților fără documente de studii
Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor a organizat, în data de 21 noiembrie a.c., un seminar online pentru prezentarea Cărții Albe – Protocol de evaluare privind Procedurile alternative de admitere a refugiaților care dețin calificări insuficient documentate, elaborată în cadrul proiectului EQUAL (European Qualifications – Refugees and Recognition), nr. 101101707, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3.
Evenimentul a reunit reprezentanții instituțiilor de învățământ superior din România și partenerii din proiect, facilitând schimbul de informații privind Protocolul pentru proceduri alternative de evaluare, respectiv etapele acestuia: furnizarea de informații, colectarea de informații, identificarea calificărilor, criterii de evaluare, evaluare competențe, plan de dezvoltare profesională.
Dezbaterile din cadrul seminarului au contribuit la clarificarea modului de utilizare a unor instrumente ce pot fi aplicate în evaluarea calificărilor insuficient documentate de persoanele cu statut de refugiat. Cu acest prilej, reprezentanții universităților au împărtășit experiențele proprii și au subliniat importanța colaborării constante cu Centrele ENIC-NARIC și adoptarea de bune practici la nivel european pentru a asigura accesul echitabil la educație pentru refugiați.
Din perspectiva celor de mai sus, seminarul a reiterat importanța promovării incluziunii sociale și educaționale a persoanelor refugiate, prin consolidarea cooperării între autorități și universități.
*
Proiectul EQUAL, care se bazează pe experiențele din proiectele anterioare – Toolkit, REACT și ARENA, a fost inițiat de Centrul ENIC-NARIC Norvegia pentru a sprijini Centrele de recunoaștere ENIC-NARIC din România, Lituania și Polonia, să implementeze articolul VII din Convenția de recunoaștere de la Lisabona, care prevede admiterea la studii a persoanelor cu statut de refugiat în cazurile în care acestea prezintă calificări parțial documentate sau nedocumentate.
Pentru mai multe informații, accesați – https://hkdir.no/en/equal