Newsletter octombrie 2024

Proiectul FOR-EU4All: Alianțe Europene de Universități

Alianțele universităților europene își unesc forțele în proiectul numit FOR-EU4All, proiect care reunește toate alianțele actuale și viitoare ale universităților europene – în număr de peste 60 – într-o structură unificată.

Zilele Erasmus Without Paper: Spre viitorul digital al învățământului superior

Importanța dezvoltării rețelei „Erasmus Without Paper” (EWP), componentă a Inițiativei privind legitimația europeană de student (ESCI), parte a programului Erasmus+, este marcată, la nivel european, printr-o serie de evenimente desfășurate sub genericul Zilele Erasmus Without Paper.

Forumul pentru dezvoltare tehnologică: Inițiativa privind legitimația europeană de student

Forumul pentru dezvoltare tehnologică reunește, în data de 21 noiembrie 2024, specialiști în IT din cadrul instituțiilor de învățământ superior și alianțelor universităților europene, pentru a face schimb de experiență și a discuta bunele practici privind dezvoltarea legitimației europene de student (ESC).

CNRED a participat la conferința finală a proiectului ARAQUA

În data de 2 octombrie a.c., s-a desfășurat, la Tallinn, Estonia, conferința finală a proiectului ARAQUA – Road to Automatic Recognition of Higher Education Access Qualifications, nr. 101101645, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3.

Proiectul FOR-EU4All: Alianțe Europene de Universități

Alianțele universităților europene își unesc forțele în proiectul numit FOR-EU4All, proiect care reunește toate alianțele actuale și viitoare ale universităților europene – în număr de peste 60 – într-o structură unificată.

Scopul proiectului este de a promova un mediu de colaborare și susținere în care cele mai bune practici și experiențe pot fi împărtășite nu numai între alianțele în sine, ci și cu sectorul mai larg al învățământului superior european.

În calitate de ambasadori ai Spațiului European al Educației (SEE) și ai Spațiului European de Cercetare (SEC), alianțele universităților europene deschid drumul în dezvoltarea de concepte noi și inovatoare pentru cooperarea instituțională transnațională și pentru a stimula transformarea învățământului superior european în ansamblu.

Prin proiectul FOR-EU4All, alianțele universităților europene se angajează să contribuie la realizarea obiectivelor politicii SEE și SEC, să colaboreze între ele, cu părțile interesate relevante și cu factorii politici decizionali pentru a facilita colaborarea transnațională și pentru a realiza transformarea învățământului superior european.

Comisia Europeană a alocat 1,8 milioane de euro pentru proiectul FOR-EU4All,  proiect care începe, în data de 1 noiembrie a.c., pentru o perioadă de 4 ani.

Parteneri asociați ai proiectului sunt Asociația Europeană a Universităților, Uniunea Studenților Europeni, Asociația Europeană pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior, Asociația Europeană a Instituțiilor din Învățământul Superior și Rețeaua Studenților Erasmus.

Pentru mai multe informații, accesați: European Universities alliances unite to create a joint Community of Practice (4euplus.eu).

Zilele Erasmus Without Paper: Spre viitorul digital al învățământului superior

Importanța dezvoltării rețelei „Erasmus Without Paper” (EWP), componentă a Inițiativei privind legitimația europeană de student (ESCI), parte a programului Erasmus+, este marcată, la nivel european, printr-o serie de evenimente desfășurate sub genericul Zilele Erasmus Without Paper.

Aceste evenimente oferă cadrul oportun atât pentru analizarea modului în care EWP este aplicat în prezent și perspectivele sale de evoluție, cât și pentru abordarea eventualelor dificultăți pe care statele și universitățile le pot întâmpina în procesul de integrare și utilizare a mecanismelor Erasmus Without Paper.

Zilele Erasmus Without Paper reunește profesioniști în digitalizare și specialiști în implementarea EWP, reprezentanți din domeniul internaționalizării învățământului superior, decidenți în materie de politici educaționale, reprezentanți ai instituțiilor europene, personal al universităților și studenți, care explorează împreună provocările specifice fiecărei țări, oferind soluții practice și recomandări adecvate pentru gestionarea fiecărei situații.

Următoarele evenimente cu această tematică se vor desfășura în:

– Portugalia: 14 noiembrie,

– Franța: 25 noiembrie.

Pentru mai multe informații, accesați: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/news/erasmus-without-paper-days-driving-the-future-of-digitalisation-in-higher-education

*

„Erasmus Without Paper”, cea de-a treia componentă a Inițiativei privind legitimația europeană de student, este o soluție digitală care conectează sistemele utilizate de instituțiile de învățământ superior, permițând gestionarea online a mobilităților Erasmus+.

Integrarea în rețeaua EWP aduce multiple beneficii universităților:

  • Digitalizează fluxul de lucru: Practicile administrative privind desfășurarea mobilităților ERASMUS se bazează, în mare parte, pe documentele pe suport de hârtie. EWP aduce o soluție ce simplifică și eficientizează activitatea personalului din universități prin digitalizarea procedurilor;
  • Reduce considerabil volumul de muncă și timpul necesar efectuării schimburilor de studenți;
  • Implementarea EWP presupune utilizarea sistemelor tehnice deja existente prin reunirea și conectarea acestora într-o rețea, neimplicând investiții în crearea unora noi;
  • Sprijină universitățile în îndeplinirea angajamentelor privind digitalizarea, asumate prin Carta Erasmus pentru Învățământul Superior;
  • Contribuie la dezvoltarea unei infrastructuri publice universitare de care beneficiază toate instituțiile de învățământ superior europene.

Pentru informații suplimentare privind „Erasmus Without Paper”, inclusiv procedura de înregistrare a instituțiilor și modul de funcționare, consultați: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/european-student-card-initiative/ewp/how-it-works

Image from Freepik.com

Forumul pentru dezvoltare tehnologică: Inițiativa privind legitimația europeană de student

 

Forumul pentru dezvoltare tehnologică reunește, în data de 21 noiembrie 2024, specialiști în IT din cadrul instituțiilor de învățământ superior și alianțelor universităților europene, pentru a face schimb de experiență și a discuta bunele practici privind dezvoltarea legitimației europene de student (ESC).

În cadrul evenimentului, aflat la a două ediție, echipa de proiect va prezenta draft-ul specificațiilor tehnice pentru legitimația europeană de student digitală, iar participanții vor avea oportunitatea de a oferi feedback.

Având în vedere evoluțiile înregistrate în utilizarea legitimației europene de student și tendința de digitalizare a sistemului, evenimentul explorează modul în care ESC poate deveni accesibilă pe scară largă, în format digital, bazat pe soluții tehnice comune.

Termenul limită pentru înregistrarea participării este 25 octombrie 2024.

Pentru mai multe informații și înregistrare, accesați pagina dedicată evenimentului:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/news/help-us-shape-the-digital-european-student-card-join-the-technical-development-forum

*

Inițiativa privind Legitimația europeană de student (ESCI) din cadrul programului Erasmus+ vizează transformarea legitimațiilor actuale de student într-o legitimație europeană, astfel încât studenții să poată beneficia de facilitățile oferite de statutul lor și în cadrul mobilităților academice. Totodată, inițiativa facilitează mobilitățile studențești la nivel european, facilitând instituțiilor de învățământ procesul de verificare a statusului unui student.

Pentru a afla mai multe despre Legitimația europeană de student, accesați:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/european-student-card-initiative/card

Source: master1305 on Freepik

CNRED a participat la conferința finală a proiectului ARAQUA

În data de 2 octombrie a.c., s-a desfășurat, la Tallinn, Estonia, conferința finală a proiectului ARAQUA – Road to Automatic Recognition of Higher Education Access Qualifications, nr. 101101645, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC/NARIC, în care România este partener alături de Letonia, Regatul Danemarcei, Italia, Malta, Estonia, Slovacia, Armenia și Irlanda.

Evenimentul, găzduit de ENIC-NARIC Estonia, a reunit experți în domeniul recunoașterii calificărilor și din învățământul superior, precum și reprezentanți ai Comisiei Europene și ai Consiliului Europei pentru a marca o etapă importantă în explorarea provocărilor și oportunităților recunoașterii automate a calificărilor de acces în întreaga Europă.

Pe parcursul proiectului ARAQUA, 21 de calificări de acces la învățământul superior din 8 țări au fost inventariate și descrise în raportul comparativ, rezultând, totodată, o serie de recomandări privind recunoașterea automată a calificărilor de acces la învățământul superior în țările ARAQUA, care conțin principii generale aplicabile și în alte țări.

Informații suplimentare referitoare la proiectul ARAQUA – https://aic.lv/en/par-aic/projects/araqua

Loading