Recunoașterea diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional, obținute în străinătate

Depunere dosar

Instituțiile acreditate de învățământ superior, unitățile și instituțiile de drept public și de drept privat cuprinse, conform normelor legale, în sistemul național de cercetare-dezvoltare recunosc diploma de doctor și titlul de doctor în științe sau într-un domeniu profesional obținute la instituții acredidate de învățământ superior din străinătate în scopul înscrierii la programe de studii postuniversitare, obținerii abilitării, ocupării unei funcții didactice sau de cercetare în cadrul instituției, participării la programe și proiecte finanțate din fonduri europene și internaționale sau în alte scopuri care vizează activitatea didactică și de cercetare în cadrul acestor instituții.

CNRED recunoaște, în alte scopuri decât cele prevăzute mai sus, diplomele de doctor obținute la instituții acreditate de învățământ superior din străinătate.

Depunere dosar

Program: Luni-Joi, 09:00-11:00 şi 14:00-16:00  Vineri, 09:00-11:00, Str. Spiru Haret, nr. 12, parter, camera 1, Sector 1, 010176 Bucureşti

Acte necesare

Acte necesare 

1. Cerere – pentru depunere dosar în format fizic

2. Diploma de doctor, inclusiv orice alt document care atestă atribuirea titlului de doctor

  • copie, dacă actul de studii este emis în limba română, engleză, franceză, spaniolă, italiană
  • copie şi traducere legalizată în limba română pentru actele emise în celelalte limbi străine
  • în cazul diplomelor obţinute în Republica Moldova toate documentele de studii și teza de doctorat se transmit în format PDF; tezele care nu sunt redactate în limba română vor fi însoţite de un rezumat al tezei în format PDF, în limba română, engleză sau franceză; documentele în format PDF vor fi inscripţionate pe un CD.

3. Alte documente, dacă este cazul: de exemplu, documentul care atestă domeniul în care este acordat titlul de doctor

  • copie, dacă actul de studii este emis în limba română, engleză, franceză, spaniolă, italiană
  • copie şi traducere legalizată în limba română pentru actele emise în celelalte limbi străine

4. Documente personale de identificare, în copie:

  • paşaport / actul de identitate – buletin de identitate sau carte de identitate
  • dovada schimbării numelui – copie și traducere legalizată (dacă este cazul)
  • dovada protecției pe teritoriul României

5. Taxa de evaluare de 100 de lei – se achită doar de către cetățenii străini

Taxele, în lei, se pot achita:

  • la casieria CNRED

program de luni până joi, între orele 9:00-12:00, 13:00-15:00

  • prin Ghișeul.ro             persoane fizice                    persoane juridice   

 

Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:

Beneficiar: Ministerul Educaţiei și Cercetării
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română – BCR, sucursala Universitate
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB

Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu – euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.

ImportantPe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN al beneficiarului, numele titularului actului de studii și numele angajatorului care solicită recunoașterea (dacă este cazul)!

Autentificare acte de studii supuse recunoaşterii/echivalării

1. pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele de doctor din Republica Moldova care nu pot fi verificate la adresa httpss://ctice.md/verif vor fi însoțite de adeverinţa de autenticitate eliberată de autoritățile competente, în copie;
2. pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii supuse echivalării/ recunoașterii trebuie vizate cu Apostila de la Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate;
3. pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă; 

  • supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România; pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și ale Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă;
  • scutirea de supralegalizare este permisa în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.

Lista statelor pentru care se solicită apostilarea sau supralegalizarea

Evaluare documente

Evaluare documente

Evaluarea documentelor şi eliberarea deciziei CNRED se realizează în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului complet.

Acest termen se poate prelungi în mod corespunzător în cazul efectuării unor verificări suplimentare sau în cazul în care CNRED înaintează dosarul spre evaluare Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU).

Verificați stadiul dosarului accesând Verificare stadiu dosar

Eliberare document de recunoaștere

Eliberare document de recunoaștere

  • în format electronic, prin platforma PCUe, pentru dosarele depuse online
  • la sediul CNREDprogram: Luni – Joi, 09:00 – 12:00, 13:00 – 15:00

Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor
Str. Spiru Haret, nr. 12, Sector 1, 010176 Bucureşti

  • prin poştă, la adresa indicată în cerere
  • prin curier rapid – cu plata la destinație – serviciul de curierat este contractat de către solicitant

Documentul de recunoaștere se eliberează titularului sau unei persoane împuternicite prin procură notarială.

În cazul în care procura notarială a fost întocmită pe teritoriul altui stat se prezintă și o traducere legalizată în limba română. Procura trebuie să conțină apostila de la Haga sau supralegalizarea de autoritățile competente ale statului pe al cărui teritoriu a fost întocmită, cu excepția statelor cu care România a încheiat tratate sau convenții bilaterale în acest sens.

Eliberare duplicat

Eliberare duplicat

În cazul pierderii, distrugerii sau deteriorării documentului de recunoaștere, CNRED eliberează, la cerere, un duplicat.

Pentru eliberarea duplicatului, titularul adresează, în scris, o cerere însoțită de următoarele documente:

  • copia actului de studii care a fost recunoscut,
  • copia actului de identitate,
  • dovada achitării taxei, conform normelor legale în vigoare,
  • declarație pe proprie răspundere cu privire la încadrarea în una din situațiile menționate mai sus.

Procedură contestare

Procedura de contestare

Decizia CNRED poate fi contestată o singură dată, în termen de 60 de zile de la comunicare, printr-o cerere motivată, depusă la Registratura Ministerului Educației și Cercetării.

CNRED se pronunță asupra celor solicitate în termen de 60 de zile lucrătoare. Termenul de soluționare se poate prelungi în cazul în care evaluarea se realizează de către CNATDCU sau în orice alte cazuri justificate, solicitantul fiind informat în acest sens.

Contact

Alina NISTOR, consilier

Adresa e-mail: alina.nistor@edu.gov.ro

Telefon: 021 405 63 12, Fax: 021 313 10 13

Gabriela LEŢCAI, consilier

Adresa e-mail: gabriela.letcai@edu.gov.ro

Telefon: 021 405 56 40, Fax: 021 313 10 13

Eliberare atestate

E-mail: florica.oancea@edu.gov.ro

Telefon: 021 405 63 23, Fax: 021 313 10 13

Tutorial video pentru transmiterea online a dosarelor, prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic

Loading